Vacature Koster

In verband met vervroegde pensionering van de huidige koster, is de Lukaskerk in Den Haag zo snel mogelijk op zoek naar een:

koster

De Lukaskerk is een protestantse kerk (zonder kosterswoning) aan de rand van de Schilderswijk en het Centrum van Den Haag. Samen met Stek bieden wij ruimte aan het werk van Buurt en Lukas. Wij zijn een open kerk in de buurt. Open op zondag en door de week. Vieringen zijn er op zondag en regelmatig op woensdagavond. Door de week organiseren we allerlei activiteiten waaronder maandag tot en met donderdagmiddag een open huis. Wij werken onder meer samen met de Lutherse kerk en met andere kerken en organisaties in de buurt.

Wij zijn op zoek naar een koster/gastheer (v/m) voor (21,6 uur per week), we zoeken iemand:
die er plezier in heeft met veel verschillende mensen om te gaan,
die het gebruik van het gebouw in goede banen leidt,
die de verschillende ruimtes schoonhoudt,
die in staat is om samen te werken, maar ook alleen dingen voor elkaar krijgt

De werktijden en het takenpakket kunnen afgestemd worden in overleg met de kerkrentmeesters en de diaconaal werker. Maar het werk zal in ieder geval zijn rond de vieringen op zondagmorgen en woensdagavond. Incidenteel wordt er ook in de avonden gewerkt.

De vacature valt binnen de PKN arbeidsvoorwaarden, salarisschaal 4.

Uw sollicitatie kunt u voor 1 augustus sturen naar Margriet Quarles van Ufford, lukaskerk@hotmail.com.
Neem ook gerust contact op voor meer informatie over deze vacature via mail of 06 17672232.

Nieuwe kerkapp

De Lukaskerk app: klaar om te proberen!
Het is bijna zover: de officiële lancering van onze app zit eraan te komen. De app is al te downloaden, we zijn achter de schermen nog hier en daar bezig met het inrichten ervan.
Op 4, 11 en 18 februari zijn er ook probeer-ochtenden na de zondagse diensten in de kerk. U kunt de app dan downloaden, eventueel met hulp van gemeenteleden die dat al eens eerder hebben gedaan. Er ligt dan een beknopte handleiding. Ook zal die zondagen na de dienst wat uitleg worden gegeven over de app, voor wie dat wil, en natuurlijk kun je dan ook vragen stellen. We zullen die ochtend ook iets meer vertellen over de collecte-functie in de app. We kunnen nu namelijk digitaal gaan collecteren.

Vast aan de slag?
Download de app in de Google Play store of Apple App Store op de telefoon.
De app heeft ook een versie voor web: die is hier te vinden

Bidden om Vrede Bidden om Vrede
Vredesgebeden: