Buurt en Lukas

Buurt en Lukaskerk omvat het diaconale werk dat vanuit de Lukaskerk aan de rand van de Schilderswijk wordt gedaan. De diaconaal werker van Stek en de vrijwilligers uit de kerk en de buurt ontplooien hier activiteiten die bijdragen aan het verbinden, versterken, bezielen en beschermen van mensen. In de Lukaskerk noemen we dat "werken aan samen leven in vrede".

Vanuit de Lukaskerk onderhouden de diaconaal werker en vrijwilligers contacten met cliënten van het uitdeelpunt van de Voedselbank, bouwen zij aan netwerken in de wijk en stellen ze mensen aan de rand van de samenleving in staat zich sterker en weerbaarder te voelen.

In Buurt en Lukaskerk is iedereen welkom. De activiteiten zijn uiteenlopend: de Lukaskerk is een uitdeelpunt van de Voedselbank, waar mensen behalve voor een voedselpakket terecht kunnen voor advies en hun verhaal kunnen doen. Er zijn kringvieringen, een Raad en Daad balie en bijlessen. Daarnaast is er altijd tijd voor een kop koffie en een gesprek. Een bijzonder project van Buurt en Lukaskerk is het Mama Verhalenkoor van vrouwen uit alle windstreken die liederen zingen van weemoed en verlangen.

Neemt u gerust contact op als u vragen heeft over het diaconale werk, mee wilt doen met een activiteit of zelf ondersteuning kunt gebruiken.

Esther Israël
Email: eisrael@stekdenhaag.nl