zaterdag 18 september 2021

Tijdstip:
Locatie:
 Den Haag

Op zaterdag 18 september wordt wereldwijd de World Cleanup Day (Wereld Schoonmaakdag) gehouden. Mensen ruimen in hun eigen omgeving plastic en ander zwerfafval op dat anders in zee terecht komt en het leven op onze planeet sterk vervuilt.

De Groene Lukas doet er graag aan mee in samenwerking met Geloven in Groen (Willem Jansen) en A Rocha (Martine van Wolfswinkel). We nodigen onze buren uit zoals de Pakistaanse moskee om de hoek, de Havenkerk, Ecclesia, de huurders van de Lukaskerk en de wijkbewoners Oud Centrum om samen op die dag in de Schilderswijk aan de slag te gaan. Onze omgeving schoonmaken is zorg voor de schepping en het verbindt ons met onze buren van allerlei culturele en religieuze achtergrond.

Zoals het er nu uitziet verzamelen we om 13:30 in de Pakistaanse moskee, de Minhaj-ul-Quran, Hobbemastraat 32, en trekken dan in gemengde groepjes de wijk in. Het is aan te raden om zelf handschoenen en/of een afvalgrijper mee te brengen.

Van 16:00 tot 18:00 is er voor wie wil een afsluitende bijeenkomst in De Hobbytuintjes, Schimmelweg 200, Spoorwijk, met een terugblik op de actie, een spiritueel moment en een maaltijd.
Meer informatie en aanmelden kan bij:
Waltraut Stroh (Groene Lukas), wfstroh@gmail.com