Den Haag Kleurt Groen

Den Haag kleurt groen

De toekomst van het leven op aarde is bedreigd. Steeds meer mensen zijn zich hiervan bewust. Gelukkig zijn er al veel initiatieven rond duurzaamheid, klimaat en zorg voor de schepping ook in Den Haag.

Op zaterdag 23 april wordt de eerste Haagse Groene Inspiratiedag.

Aanleiding is de toenemende zorg over de toekomst van de aarde. Steeds meer mensen zijn zich ervan bewust dat we nu op moeten staan om de aarde te beschermen tegen klimaatverandering en verlies van biodiversiteit. Er zijn dan ook al veel initiatieven op het gebied van duurzaamheid, klimaat en zorg voor de schepping in Den Haag. Op de Groene Inspiratiedag komen deze initiatieven bij elkaar, om elkaar en anderen te inspireren en ideeën bij elkaar op te doen. Groene werkgroepen, burgerinitiatieven, klimaatactivisten en geïnteresseerde bewoners van Den Haag zijn welkom.

Het programma heeft een ochtend- en een middaggedeelte. In de ochtend van 10 – 13 uur (vanaf half 10 inloop met koffie) staan een inleiding door Martin van Den Hoorn, muzikale bijdragen door stadstroubadour Martijn Breeman, een reizende tentoonstelling over bomen, vlaggetjes van de klimaatwakers en een open podium op het programma. Daarnaast is er veel tijd voor ontmoeting en een (vegetarische) lunch.

Het middagprogramma van 13 – 15 uur bestaat uit de film 2040 met nagesprek. Hier zijn met name ook jongeren voor uitgenodigd.

Locatie: Doopsgezinde Kerk, Paleisstraat 8.

Deelname is gratis.

Aanmelden graag via https://www.iofc.nl/den-haag-kleurt-groen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Willem Jansen (IofC): willem.jansen@iofc.nl, 070-3643591, Martine van Wolfswinkel (A Rocha Nederland): martine.vanwolfswinkel@arocha.org of Waltraut Stroh (Lukaskerk): groenelukaskerk@gmail.com.

De Groene Inspiratiedag wordt georganiseerd door Initiatives of Change, A Rocha Den Haag, Doe Groen!, Geloven in Groenen de Haagse Gemeenschap van Kerken.