Indie Herdenking Indie Herdenking
Indie Herdenking in de Duinzichtkerk, Van Hogenhoucklaan 89 te Den Haag en vangt aan om 16.30 uur. Toegang is vrij.

Helend herdenken

Zondag 20 augustus aanstaande vindt in de Haagse Duinzichtkerk de jaarlijkse ‘Indië-herdenking’ plaats. Een inmiddels jarenlange traditie op de zondag rond 15 augustus. Tijdens deze bijzondere aflevering zal Ad van Nieuwpoort in gesprek gaan met Moluks predikant en muzikant Zeth Mustamu. Zeth Mustamu (1951) was van 1975 – 1981 percussionist van de Molukse formatie Massada en tot heden muzikant bij de band Bersama Baru. Mustamu diende vanaf 1991 als predikant in onder meer Amsterdam, Haarlem, Rotterdam en Alphen a/d Rijn. Hij werd geboren drie maanden na de overtocht met de tweede vaart van de Kota Inten. Tijdens deze herdenking spreekt Ad van Nieuwpoort met hem over hoe het verhaal van zijn familie hem gevormd heeft, over zijn passies en zijn geloof in helend herdenken. Daarnaast zal hij ook muzikaal van zich laten horen. Zoals te doen gebruikelijk zal tijdens deze herdenking ook het Indisch Onze Vader worden gezongen en is er na afloop ruimschoots gelegenheid elkaar te ontmoeten en verhalen met elkaar te delen.