Belangrijke informatie voor onze bezoekers Belangrijke informatie voor onze bezoekers
Het oude gedeelte van de Lukaskerk (voorzijde aan het Om en Bij) krijgt een nieuw dak. De werkzaamheden vangen aan op maandag 18 september en zullen naar verwachting 5 weken duren, dit kan uitlopen als het weer niet meewerkt.
De voorzijde van het gebouw en de zijde bij de oprit naar de parkeerplaats zullen worden voorzien van staande steigers, aan de kant van de hofjeswoningen zal gebruik gemaakt worden van steigers die hangen aan het dak. De steigers zijn smal genoeg om over de stoep aan het Om en Bij te kunnen blijven lopen en ook grotere vrachtauto’s zullen er bij de opit naar de parkeerplaats geen last van ondervinden. Wel zullen er af en toe materialen aan- en afgevoerd moeten worden en kan de doorgaang naar de parkeerplaats tijdelijk geblokkeerd zijn.
Met de aannemers is afgesproken dat zij zo min mogelijk auto’s zullen parkeren op de afgesloten parkeerplaats om de overlast voor de gebruikers daarvan zo veel mogelijk te beperken.
Fietsers kunnen de komende tijd hun fiets kwijt op de parkeerplaats voor de afvalcontainers.

Vrijwilligers van de Lukaskerk begeleiden het proces en zullen regelmatig ter plaatse zijn.