zondag 22 januari 2023

Locatie:
 Lukaskerk

Jeannet Bierman

Jeannet Bierman is vanuit de Lukaskerk uitgezonden door Kerk in Actie naar Colombia. We collecteren regelmatig voor haar uitzending. Op zondag 22 januari zal Jeannet voorgaan in een viering in de Lukaskerk om 10:15 uur. U bent daar van harte welkom. Na afloop gaan we met Jeannet in gesprek over haar werk in Colombia en over de politieke actualiteit aldaar.

Jeannet is sinds mei 2022 uitgezonden als docent praktische theologie. Ze geeft daar les aan de Fundación Universitaria Bautista in Cali, een theologisch instituut waar studenten worden opgeleid als predikant of kerkelijk werker. Het jarenlange gewapende conflict in Colombia heeft miljoenen mensen getraumatiseerd en verjaagd van hun vertrouwde plek. In deze context moeten predikanten hun werk doen. Wat betekent dit voor hun pastorale en diaconale taak? Met haar studenten onderzoekt Jeannet wat er leeft in samenleving én kerk. Ze rust deze toekomstige predikanten toe om straks met hun gemeenteleden om te zien naar anderen.