Veilig kerk zijn Veilig kerk zijn
Vanuit de landelijke PKN is er de afgelopen jaren steeds meer aandacht gekomen voor het onderwerp: Veilig kerk zijn. Ook binnen de protestantse gemeentes in den haag krijgt dit steeds meer invulling.

De kerkenraad van de Lukaskerk heeft mij gevraagd om wijkcontactpersoon voor de Lukasgemeente te worden
Veilig kerk zijn heeft tot doel het zorgdragen voor de kerk als veilige plek voor iedereen. Dit doen we met elkaar.
Informatie over dit onderwerp zal ik binnen de Lukaskerk gaan verspreiden. Verder zal het een thema zijn wat regelmatig zal terugkeren.
Omdat het als functie binnen de Protestantse kerk Den Haag nog in ontwikkeling is zal ik de komende tijd regelmatig  van me laten horen om jullie goed op de hoogte te houden.
Pieter Vos en Marijke Mootz zijn begin dit jaar als interne vertrouwenspersonen voor de protestantse kerk den Haag aangesteld.

Mocht je vragen hebben die te maken hebben met veilig kerk zijn aarzel dan niet om contact met me op te nemen.
Alle informatie wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.
Met vriendelijke groet,
Christa van Rijs.